Peli- ja Legoavusteinen valmennus

Ennen toiminnan aloittamista mietitään mihin pelejä/legoja käytetään. Mahdollisia tavoitteita voivat olla:
✅ Sosiaalisten taitojen kehittäminen (esim. vuorovaikutus ja yhteistyö)
✅ Keskittymiskyvyn ja ongelmanratkaisun harjoittelu
✅ Tunteiden säätelyn ja ilmaisun tukeminen
✅ Motoristen taitojen edistäminen
✅ Oppimisen ja luovuuden tukeminen
✅ Ruutuaikojen hallinta
✅ Ennakoivat toimintamallit, jotka vähentävät kuormitusta ja stressiä

Toiminnan jälkeen käsitellään kokemuksia:
✅ Miltä toiminta tuntui? – Antaa lapsille mahdollisuuden tunnistaa ja ilmaista tunteitaan
✅ Mitä opittiin? – Käydään läpi, millaisia taitoja toiminta kehitti
✅ Miten tämä liittyy arkeen? – Yhdistetään toiminta tosielämän tilanteisiin (peleistä irtaantuminen, kohtuullinen pelaaminen, omien tunteiden hallinta jne.)

Peliavusteinen toiminta on suunnitelmallista, tavoitteellista ja osallistavaa. Se tarjoaa lapsille mahdollisuuden:
✅ oppia uusia taitoja mielekkäällä tavalla
✅ tukea sosiaalista kehitystä
✅ vahvistaa itseluottamusta
✅ Vastapainona pelailulle ja rakentelulle sisällytetään myös muunlaista toimintaa (luonto, laavu tms.)